Til toppen

Levering privatkunder

Informasjon om de ulike fraktalternativene

Hentested: Oluf Lorentzen, Vestby:

  • Vårt alternativ for deg som ønsker å hente bestillingen på vårt lager i Vestby.
  • Du får en sms når din ordre er klar til henting. Ordren er klar for henting fra kl.10.00 neste virkedag.
  • Det er ingen vektbegrensning.
  • Våre åpningstider er kl. 07-15 mandag-fredag. Adresse: Toveien 22, 1540 Vestby.

       

       Ingen fraktkostnad.

Servicepakke (Posten):

  • Hentes på Post i butikk. Mottaker varsles per sms når pakken er underveis, samt når pakken er henteklar på Post i butikk.
  • Dette fraktalternativet kan ikke benyttes dersom handlekurven inneholder kjølevarer.
  • Maks vekt per ordre 25kg.


       Fraktkostnad:
       Ordre mellom kr. 0-1000: kr. 99,-
       Ordre over kr. 1000: Fraktfritt

Porterbuddy:

  • Hjemlevering mellom 17.30 – 21.30 på ønsket leveringsdag. Du kan spore sendingen og får en melding før ankomst.
  • Maks vekt per ordre 25 kg.

       Fraktkostnad:
       Ordre mellom kr. 0-1000: kr. 129,-
       Ordre over kr. 1000: Fraktfritt

Bring Pakke levert hjem:

  • Hjemlevering mellom kl. 17.00-21.00. Pakken blir levert hjem til deg etter 1-4 virkedager, se tabellen under for ditt område.
  • Oslo og Omegn: levering neste virkedag (bestillinger lagt fredag etter kl. 06.00 til søndag blir levert påfølgende mandag).  
  • Resten av landet: Levering på tirsdager og torsdager. Se tabellen under.
  • Mottaker varsles per sms når pakken er underveis. Sjåfør ringer 30-60 minutter før levering. Sjåføren kan sette igjen pakken på ønsket sted, med mottakers samtykke. Når pakken er utlevert går risikoen over til mottaker. 
  • Maks vekt per ordre 25 kg.

      Fraktkostnad:
      Ordre mellom kr. 0-1000 : kr. 149,-
      Ordre over kr. 1000: Fraktfritt

Leveringstabell 

 

Viktig informasjon når man bestiller kjølevarer

  • Kjølte ferskvarer har en begrenset kjølekapasitet etter pakketidspunkt. Leveringstidspunkt kan derfor ikke endres etter at bestillingen med kjølevarer er bekreftet.
  • Oluf Lorentzen kan kun gi garanti for at kjølevarene holder gitt temperatur fram til utleveringstidspunkt. Hvis sjåfør setter igjen pakke med mottakers samtykke, overdras ansvaret til mottaker. Det er viktig at man forholder seg til det avtalte leveringstidspunktet. Hvis varer ikke kan leveres grunnet at Bring ikke får kontakt med mottaker, vil pakken automatisk bli levert til nærmeste Bring/Posten hentested /Post i butikk. En automatisk melding vil komme til mottaker om at pakken er levert der. Om pakken da inneholder kjølevarer fraskriver oluf.no seg et hvert ansvar for varer merket som kjølevarer i forsendelsen. De aller fleste kjølevarene i vårt sortiment er ikke lettbedervelige, slik at det er ingen helsefare forbundet med forhøyet temperatur på varene. En forhøyet temperatur kan gå ut over kvaliteten for øvrig og gi varen kortere holdbarhet. Varer som fersk pasta, ferdigretter og sauser bør ikke oppbevares for lenge uten kjøling.

Sporing

  • For ordre sendt med Posten/Bring kan du følge din forsendelse her: Sporing av min sending
  • For ordre sendt med Porterbuddy spores forsendelsen via tilsendt link. Du vil kort tid etter bestilling motta en SMS fra Porterbuddy hvor du kan sjekke status på din pakke. Når din pakke er hentet av budet vil du motta en ny SMS med en PIN kode for utlevering. Denne PIN koden må oppgis til budet ved utlevering. Når budet er på vei til deg vil du motta en ny SMS. Du kan gjennom hele prosessen spore pakken, eller chatte med budet gjennom å trykke på linken tilsendt i SMS.

 

Oluf Lorentzen AS tar forbehold om feil som måtte fremkomme i teksten.