Til toppen

Frakt, salgsbetingelser, reklamasjon og angrerett

Informasjon om de ulike fraktalternativene

Hentested: Oluf Lorentzen, Vestby:

  • Vårt alternativ for deg som ønsker å hente bestillingen på vårt lager i Vestby. Ordre plukkes og klargjøres slik at de kan hentes fra 10.00 påfølgende ukedag. Du varsles med en sms når din ordre er klar til henting. Hentested er åpent fra kl. 07.00 – 15.00 mandag – fredag.

Servicepakke:

  • Hentes på Post i butikk. Mottaker varsles per sms når pakken er underveis, samt når pakken er henteklar på Post i butikk.

Ekspress - Hjem på døren (Bring):

  • Hjemlevering mellom kl. 16.00-21.00 med Bring express. Mottaker varsles per sms når pakken sendes fra utkjøringsterminal. Sjåfør ringer 30-60 minutter før levering. Sjåføren kan sette igjen pakken på ønsket sted, med mottakers samtykke. Når pakken er utlevert går risikoen over til mottaker.

Ekspress over natt (Bring):

  • Hjemlevering før kl. 16.00. Mottaker varsles når pakken er underveis. Sjåføren kan sette igjen pakken på ønsket sted, med mottakers samtykke. Når pakken er utlevert går risikoen over til mottaker.

Porterbuddy:

  • Hjem på døren i morgen eller når du selv ønsker det med Porterbuddy! Bestem selv når og hvor varene skal leveres, spor sendingen i sanntid og motta melding før ankomst. Du kan enkelt kontakte budet på chat ved behov og gi score på selve leveransen. Ved leveranse må du oppgi det tresifrede leveringsnummeret som du mottar på SMS til budet.

Dekningsområde for Porterbuddy


Handlekurven inneholder kun tørrvarer

Hentested: Oluf Lorentzen , Vestby:

  • Ordre plukkes og klargjøres slik at de kan hentes fra kl. 10.00 påfølgende ukedag

Servicepakke (Posten) :

  • Post i butikk - Leveres innen 2-4 virkedager

Porterbuddy 

  • Hjem på døren i morgen eller når du selv ønsker det. Bestem selv når varene skal leveres, spor sendingen i sanntid og motta melding før ankomst.

Ekspress - Hjem på døren (Bring):

  • Hjemlevering mellom kl. 16.00-21.00 - Leveres innen 2-4 virkedager

Ekspress over natt (Bring):

  • Hjemlevering før kl. 16.00 - Leveres innen 2-4 virkedager

Handlekurven inneholder kjølevarer

Hentested: Oluf Lorentzen , Vestby: 

  • Ordre plukkes og klargjøres slik at de kan hentes fra kl. 10.00 påfølgende ukedag

Porterbuddy:

  • Hjem på døren i morgen eller når du selv ønsker det. Bestem selv når varene skal leveres, spor sendingen i sanntid og motta melding før ankomst.

Ekspress - Hjem på døren (Bring) :

  • Hjemlevering mellom kl. 16.00-21.00 - Leveres innen 2-4 virkedager 

Ekspress over natt (Bring):

  • Hjemlevering før kl. 16.00 - Leveres innen 2-4 virkedager

 

Viktig informasjon når man bestiller kjølevarer

  • Etter bestilling er bekreftet, må ikke leveringstidspunkt endres, dette på grunn av at pakken inneholder kjølte ferskvarer, som har en begrenset kjølekapasitet etter pakketidspunkt.
  • Oluf Lorentzen kan kun gi garanti for at kjølevarene holder gitt temperatur fram til utleveringstidspunkt. Hvis sjåfør setter igjen pakke med mottakers samtykke overdras ansvaret til mottager. Det er viktig at man forholder seg til det avtalte leveringstidspunktet. Hvis varer ikke kan leveres, grunnet at Bring ikke får kontakt med mottaker, vil pakken automatisk bli levert til nærmeste Bring/Posten hentested /Post i butikk. En automatisk melding vil komme til mottaker om at pakken er levert der. Om pakken da inneholder kjølevarer fraskriver oluf.no seg et hvert ansvar for varer merket som kjølevarer i forsendelsen. De aller fleste kjølevarene i vårt sortiment er ikke lettbedervelige, slik at det er ingen helsefare forbundet med forhøyet temperatur på varene. Men en forhøyet temperatur kan gå ut over kvaliteten for øvrig, samt gi varen kortere holdbarhet. Varer som fersk pasta, ferdigretter, og sauser bør ikke oppbevares for lenge uten kjøling.

Fraktgrenser og priser

Hente hos Oluf Lorentzen, Vestby:  

  • kr o,oo,-

Servicepakke:

  • Ordre mellom kr 0-600,- : Fraktkostnad kr 99,-
  • Ordre over kr 600,- : Fraktfritt

Porterbuddy - Hjem på døren:

  • Ordre mellom kr 0-600,- : Fraktkostnad kr 129,-
  • Ordre over kr 600,- : Fraktfritt

Ekspress - Hjem på døren:

  • Ordre mellom kr 0-600,- : Fraktkostnad kr 199,-

  • Ordre mellom kr 600-1200,- : Fraktkostnad kr 99,-

  • Ordre over kr 1200,-: Fraktfritt

Ekspress over natt:  

  • Ordre mellom kr 0-600,- : Fraktkostnad kr 349,-
  • Ordre mellom kr 600-1200,- : Fraktkostnad kr 249,-
  • Ordre over kr 1200,-: Fraktkostnad kr 149,-

Sporing

  • For ordre sendt med Posten/Bring kan du følge din forsendelse her: Sporing av min sending
  • For ordre sendt med Porterbuddy spores forsendelsen via tilsendt link: Du vil kort tid etter bestilling motta en SMS fra Porterbuddy hvor du kan sjekke status på din pakke. Når din pakke er hentet av budet vil du motta en ny SMS med en PIN kode for utlevering. Denne PIN koden må oppgis til budet ved utlevering. Når budet er på vei til deg vil du motta en ny SMS. Du kan gjennom hele prosessen spore pakken, eller chatte med budet gjennom å trykke på linken tilsendt i SMS.

Emballasje

  • Bærekraft og miljø og matsikkerhet er viktig for oss. Vi har derfor valg et å benytte oss av Foodmailer Eco emballasje på utsending av kjølevarer.
  • Her er alle delene; esken, insolasjonen og kjøleelementene papirbasert. Eskene er sertifisert klimanøytrale og FSC merket.      
  • Eskene sorteres som papp/papiravfall, mens kjøleelementene sorteres som restavfall.

Reklamasjon

  • Hvis du mottar produkter med som har mangler, transportskade eller annen type kvalitetsavvik, skal Oluf Lorentzen kontaktes innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Fristen for å reklamere vil aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt mangelen ble oppdaget, og må senest skje innen 2 år etter at kunden mottok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dersom kunden ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
  • Husk at matvarer ofte vil ha enn annen forventet holdbarhet enn andre varer. Selv om reklamasjonsfristene er overholdt, så må det fortsatt foreligge en mangel ved matvaren på kjøpstidspunktet for at vilkårene for reklamasjon skal være oppfylt. For eksempel kan man ikke forvente at ost og kjøttvarer skal ha holdbarhet i to måneder. Og dersom matvaren har en spesifikk holdbarhetsdato som du har blitt opplyst om, kan du heller ikke reklamere på varen etter utløpet av denne datoen.

Varer med variabel vekt

  • I motsetning til en vanlig butikk er vi som nettbutikk nødt til å oppgi en pris og «ta betalt» før vi vet eksakt hvilket stykke eller produkt du faktisk vil motta. På produkter med variabel vekt (de har ca. i varenavnet) er kiloprisen den ekte prisen. Den oppgitte enhetsprisen i nettbutikken på disse varene er basert på gjennomsnittlig størrelse. Det kan altså være et lite avvik i prisen på nettsiden når du ser det opp mot den varen du faktisk får.

Vektreservasjon

  • Når du skal betale slike varer så er enhetsprisen utregnet fra en reservasjonsvekt som er noe høyere enn ca. vekt i varebeskrivelse. Når varen senere plukkes og vi vet hva den faktisk veide, trekker vi korrekt beløp. Vi kan trekke opp til totalbeløpet vi har reservert, men som regel mindre. Du betaler altså aldri mer enn det du skal. (Men dersom du for eksempel får en kjempeost som skulle ha kostet mer enn beløpet vi har reservert, er det vårt problem.)

Slik fungerer det:

  1. Vi sender bestillingsbekreftelse med vektreservasjon i det du bestiller.
  2. Når varen plukkes og veies korrigerer vi beløpet og trekker pengene.
  3. Riktig beløp oppdateres på kvitteringen din og det vil være denne totalsummen du ser i kontoutskriften.

Angrerett

  • www.klarna.com/no/kundeservice/

 

Se også vårt angrerettskjema.

Grunnlag for betingelser;

 

Oluf Lorentzen as tar forbehold om feil som måtte fremkomme i teksten


Kjøp nå. Betal senere med Klarna.

Vi samarbeider med Klarna for å tilby deg flere betalingsmetoder på betalingssiden - på en trygg og enkel måte!

Steg 1: Legg produktene i handlekurven og velg Klarna når du går til kassen.

Steg 2: Oppgi personopplysninger, og du får vite med en gang om du er godkjent.

Steg 3: Klarna sender deg en e-post med bekreftelse og deretter påminnelser når du skal betale.

Steg 4: Fremtidige Klarna-kjøp kan nå fullføres med et klikk.

Betalingsinformasjon

Betal senere

  • Betal alt innen 14 dager etter at varene er sendt. Ingen forskuddsbetaling, ingen renter og ingen gebyrer når du betaler i tide.

Kort eller bankbetaling

  • Med kort eller bankbetaling kan du betale kjøpene dine kjapt, sikkert og enkelt på tre ulike måter. Du kan koble kortene dine og bankkontoen din til Klarna første gangen du skal betale noe, eller gjøre det på forhånd i Klarna-appen. Klarna husker informasjonen din så du kan handle og betale enda smidigere neste gang.

Bankoverføring

  • Betal med bankkontoen din og godkjenn kjøpet med BankID. Pengene trekkes direkte.

Kort

  • Betal med valgfritt kort. Pengene trekkes direkte i forbindelse med kjøpet.

Finansiering

Engangsavtale

  • Fullfør en enkel, 4-trinns kredittsøknad med top-of-mind-informasjon. Du får svar umiddelbart om du er godkjent og kan fullføre bestillingen med en gang.

Månedlige betalinger

  • Du vil utføre den månedlige betalingen online eller i appen vår ved hjelp av bankoverføring eller kortbetalinger. Vi vil varsle deg når det er tid for å gjøre betalingen hver måned.

Om Klarna:

Se de siste kjøpene dine og foreta betalinger i Klarna-appen eller på nettet. Betal på nettet eller i appen

  • Last ned Klarna-appen: klikk her eller besøk https://www.klarna.com/app
  • Logg på: https://app.klarna.com/login.
  • Chat med kundeservice: klikk her eller besøk https://www.klarna.com/no/kundeservice/

Trygt og enkelt

  • Du er alltid dekket av Klarnas kjøperbeskyttelse.
  • Moderne sikkerhet beskytter opplysningene dine for å forhindre uautoriserte kjøp.

Les Klarnas vanligste spørsmål for å lære mer om hvordan du bruker Klarna.

Angrerettskjema
Last ned