Til toppen

Reklamasjon

  • Hvis du mottar produkter med som har mangler, transportskade eller annen type kvalitetsavvik, skal Oluf Lorentzen kontaktes innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Fristen for å reklamere vil aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt mangelen ble oppdaget, og må senest skje innen 2 år etter at kunden mottok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dersom kunden ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

  • Husk at matvarer ofte vil ha enn annen forventet holdbarhet enn andre varer. Selv om reklamasjonsfristene er overholdt, så må det fortsatt foreligge en mangel ved matvaren på kjøpstidspunktet for at vilkårene for reklamasjon skal være oppfylt. For eksempel kan man ikke forvente at ost og kjøttvarer skal ha holdbarhet i to måneder. Og dersom matvaren har en spesifikk holdbarhetsdato som du har blitt opplyst om, kan du heller ikke reklamere på varen etter utløpet av denne datoen.