Til toppen

Ofte stilte spørsmål

Lurer du på noe om Oluf.no? Her har vi samlet noen vanlige spørsmål. Finner du ikke svar på spørsmålet dit her, så ta gjerne kontakt med oss på epost: firmapost@oluf.no 

Start med å finne varen du ønsker å bestille, velg antall og deretter trykk på knappen «Legg i handlevogn». Når du er ferdig med å legge alle varene du ønsker å bestille i handlevognen, klikker du på handlevogn-ikonet oppe til høyre. Sjekk at antall og produkt stemmer, og trykk på «Gå til kassen». Nå kan du logge inn om du har registrert deg tidligere. Om du ikke har registrert deg, finner du «Registrer deg» til høyre. Du kan også handle uten å registrere kundekonto, ved å klikke på den knappen «Handle uten å registrere kundekonto». Om du har valgt det siste alternativet, kommer du til en ny side hvor du må fylle ut riktig informasjon. Deretter velger du fraktmetode og betalingsmetode og akseptere salgsbetingelsene ved å trykke på boksen ved siden av. Klikk deretter på «Fullfør ordre». I neste bilde velger du kort og legger inn kortinformasjon og klikker på «Betal».
Dette er dessverre ikke mulig. Men om din ordre fremdeles ikke har blitt plukket, kan den kanselleres og du kan begynne på nytt og legge en ny ordre. Reservert betaling vil da også bli kansellert.
Dette er ikke noe du kan gjøre selv. Ta kontakt med servicekontoret her, så raskt som mulig, så skal vi prøve å hjelpe deg så godt vi kan. Om varene allerede er pakket og sendt ut av vårt lager, kan vi bestille retur av varene av våre transportører. Du, som kunde vil da få igjen penger for produktene, men ikke for frakt.
Når ordren er lagt vil du motta en ordrebekreftelse på mail. Denne kan noen ganger havne i spam-mappen. Se gjennom den, og skulle det være noe feil tar du kontakt med kundeservice. Om du ikke mottar ordrebekreftelse, tar du kontakt med oss på firmapost@oluf.no eller ring 23 14 25 00.
Etter at du har mottatt ordrebekreftelsen, kan det gå 2-4 virkedager før du mottar en sms fra din valgte transportør om at det er en pakke på vei til deg. Får du ikke en slik sms, tar du kontakt med oss på firmapost@oluf.no eller telefon 23 14 25 00, så kan vi sjekke statusen. Vi anbefaler å laste ned appene til Posten og ev Porterbuddy, om detter er aktuelt for ditt område.
Ja, det kan du. I boksen "Dine opplysninger" trykker du der det står C/O (valgfritt)
Nei, det er ikke et minstekjøp hos oss, men om du handler for over 600,- får du redusert frakt på kjølevarer og gratis frakt på tørrvarer.
Trykk på «Glemt passord» og du vil få tilsendt en mail på din registrerte mailadresse. Klikk på lenken for å endre passord.

Levering

Pakken blir levert hjem til deg etter minimum 2-4 virkedager, mellom kl. 17.00-21.00. Mottaker varsles per sms når pakken er underveis og sjåføren ringer 30-60 minutter før levering. Sjåføren kan sette igjen pakken på ønsket sted, med mottakers samtykke, men når pakken er utlevert går risikoen over til mottaker.
Pakken blir levert hjem til deg, etter 2-4 virkedager, før kl. 16.00. Mottaker varsles på SMS når pakken er underveis. Sjåføren kan sette igjen pakken på ønsket sted, med mottakers samtykke, men når pakken er utlevert går risikoen over til mottaker.
Pakken hentes på Post i butikk. Mottaker varsles på SMS når pakken er underveis, samt når pakken er henteklar på Post i butikk. Dette fraktalternativet kan ikke brukes om du har bestilt produkter som trenger kjøling.
Pakken blir levert hjem på døren neste dag eller når du selv ønsker det med Porterbuddy! Bestem selv når og hvor varene skal leveres, spor sendingen i sanntid og motta melding før ankomst. Du kan enkelt kontakte budet på chat ved behov og gi score på selve leveransen. Ved leveranse må du oppgi det tresifrede leveringsnummeret som du mottar på SMS til budet.
Vi har et leveringssamarbeid med Bring og Porterbuddy.
Ja, det kan du. Da velger du "Hentested: Oluf Lorentzen, Vestby" under Fraktmetoder. Du vil da motta en sms når varene din er klare for henting. Følg merking til "Pick up point, rundt på baksiden av lagerbygget. Kjør helt til du ser en dør skiltet med "Pick up point", over. Ring på ringeklokken.
Det er ikke et minstekjøp for hjemlevering, men om du handler over beløpet 600,- får du redusert frakt på kjølevarer og gratis på tørrvarer.
• Hentested: Oluf Lorentzen, Vestby: kr o,oo,- • Servicepakke: Ordre mellom kr 0-600,- : Fraktkostnad kr 99,- Ordre over kr 600,- : Fraktfritt • Porterbuddy - Hjem på døren: Ordre mellom kr 0-600,- : Fraktkostnad kr 129,- Ordre over kr 600,- : Fraktfritt På Døren: Ordre mellom kr 0-600,- Fraktkostnad kr 199,- Ordre mellom kr 600-1200,- Fraktkostnad kr 99,- Ordre over kr 1200,- Fraktfritt Ekspress over natt: Ordre mellom kr 0-600,- Fraktkostnad kr 349,- Ordre mellom kr 600-1200,- Fraktkostnad kr 249,- Ordre over kr 1200,- Fraktkostnad kr 149,-
Når du har lagt inn din leveringsadresse, vil du se hvilke fraktalternativer som er tilgjengelig for deg.
Hentested: Oluf Lorentzen , Vestby. - Ordre plukkes og klargjøres slik at de kan hentes fra kl. 10.00 påfølgende ukedag Servicepakke (Posten) – Post i butikk - Leveres innen 2-4 virkedager Porterbuddy – Hjem på døren i morgen eller når du selv ønsker det. Bestem selv når varene skal leveres, spor sendingen i sanntid og motta melding før ankomst. På døren (Bring) – hjemlevering mellom kl. 17.00-21.00 - Leveres innen 2-4 virkedager
Om du ikke har mottatt leveringbekreftelse fra transportør, tar du kontkat med oss på firmapost@oluf.no eller telefon 23 14 25 00.
Varene leveres stort sett innen 2-4 virkedager. Om du bestiller før kl 06.00, vil din bestilling pakkes samme dag. Bestiller du etter dette klokkeslettet, pakkes din bestilling neste dag. Bestiller du torsdag etter kl 06.00 og din bestilling inneholder kjølevarer og fraktmetode "På døren" eller Ekspress", vil din bestilling pakkes og sendes på mandag. (Gjelder ikke Porterbuddy). Om du ikke har mottatt leveringsbekreftelse fra transportør innen 2-4 virkedager, tar du kontakt med oss på firmapost@oluf.no eller telefon 23 14 25 00.
Ta kontakt med oss på firmapost@oluf.no eller tlf. 23 14 25 00 så hjelper vi deg.
Nei, men du kan endre avtalt leveringstidspunkt direkte med transportør. Oluf Lorentzen kan kun gi garanti for at kjølevarene holder gitt temperatur fram til utleveringstidspunkt. Hvis sjåfør setter igjen pakke med mottakers samtykke overdras ansvaret til mottaker. Her må du som mottaker selv vurdere om kjølevarene har egnet kvalitet når du henter pakken. Generelt så tåler varer som spekemat og modne oster oppbevaring i forhøyede temperaturer i en viss tid, uten at det går ut over kvalitet.
Å levere presis er selvfølgelig svært viktig for både deg og oss, og det er selvsagt at du skal kunne stole på at vi kommer når vi sier. Likevel kan ting skje. Dersom leveringen av varene står i fare for å bli forsinket, vil du som regel motta en SMS. Opplever du dette er vi svært lei oss. Vi beklager så mye! Ta kontakt med oss på firmapost@oluf.no eller telefon 23 14 25 00 om du har opplevd dette.
Ta kontakt med oss på firmapost@oluf.no eller telefon 23 14 25 00 , så vil vi hjelpe deg.
Mottaker kan avtale med Bring at sjåfør setter igjen pakke, med mottakers samtykke. Men Oluf Lorentzen kan kun gi garanti for at kjølevarene holder gitt temperatur framt til utleveringstidspunkt. Hvis sjåfør setter igjen pakke med mottakers samtykke overdras ansvaret til mottager. Her må du som mottaker selv vurdere om kjølevarene har egnet kvalitet når du henter pakken. Generelt så tåler varer som spekemat og modne oster oppbevaring i forhøyede temperaturer i en viss tid, uten at det går utover kvalitet.
Hvis varer ikke kan leveres, grunnet at Bring ikke får kontakt med mottaker, vil pakken automatisk bli levert til nærmeste Bring/Posten hentested /Post i butikk. En automatisk melding vil komme til mottaker om at pakken er levert der. Hvis din pakke inneholdt kjølevarer, så fraskriver oluf.no seg et hvert ansvar for varer merket som kjølevarer i forsendelsen. Her må du som mottaker selv vurdere om kjølevarene har egnet kvalitet når du henter pakken. Generelt så tåler varer som spekemat og modne oster oppbevaring i forhøyede temperaturer i en viss tid, uten at det går utover kvalitet.

Betaling

Du kan betale med Visa, Master Card, Klarna og Vipps i vår nettbutikk.
Ja, vi bruker kun norske og trygge betalingsløsninger.
Ja, med Klarna kan du det.
Ta kontakt med oss på firmapost@oluf.no eller telefon 23 14 25 00, så skal vi hjelpe deg.

Angrerett og reklamasjon

Du har rett til å angre på kjøpet innen 14 dager fra du mottok varene, forutsatt at emballasjen er ubrutt og at varene kan selges videre etter retur. Merk at det er spesielle bestemmelser i Angrerettloven knyttet til varer som forringes, eller raskt går ut på dato, som for eksempel enkelte mat- og drikkevarer, hvor den generelle angrefristen ikke gjelder. For å benytte seg av angreretten, må du varsle Oluf Lorentzen på firmapost@oluf.no. Du kan bruke angrerettskjema vedlagt bekreftelsesepost, men det er ikke obligatorisk. Retur av varene må skje uten unødig opphold og senest 14 dager etter den dag at du underrettet om at du ville gå fra avtalen. Tilbakebetaling skjer snarest eller maks 14 kalenderdager etter mottatt retur. Oluf Lorentzen kan holde tilbake tilbakebetalingen til varene er returnert, eller til kunden har lagt frem dokumentasjon om at varene er sendt tilbake. Kunden må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene.
Vårt ønske er at kunden alltid skal være fornøyd. Ta kontakt så skal vi hjelpe deg. Hvis du mottar produkter med som har mangler, transportskade eller annen type kvalitetsavvik, skal Oluf Lorentzen kontaktes på firmapost@oluf.no eller telefon 23 14 25 00, innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Ta gjerne bilder ved synlige skader. Fristen for å reklamere vil aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt mangelen ble oppdaget, og må senest skje innen 2 år etter at kunden mottok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dersom du som kunde ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Ta kontakt med oss på firmapost@oluf.no eller telefon 23 14 25 00, så skal vi hjelpe deg.

Emballasje

Eskene sorteres som papp/papiravfall, mens kjøleelementene sorteres som restavfall
Vi tar dessverre ikke emballasje i retur.
Ja, som Miljøfyrtårn-bedrift er dette er noe som er veldig viktig for oss. Eskene som benyttes: Både eske, isolasjon og kjøleelementer er papirbasert. Eskene er sertifisert klimanøytrale og FSC merket.
Så lenge de er hele og fortsatt inneholder vann, kan disse gjenbrukes.

Kvalitet

Vi garanterer at varene holder gitt temperatur fram til utleveringstidspunkt. De aller fleste kjølevarene i vårt sortiment er ikke lettbedervelige, slik at det er ingen helsefare forbundet med forhøyet temperatur på varene. Men en forhøyet temperatur kan gå ut over kvaliteten for øvrig, samt gi varen kortere holdbarhet. Varer som fersk pasta, ferdigretter, og sauser bør ikke oppbevares for lenge uten kjøling.
Per nå vil alle våre kunder av netthandel ha de samme betingelsene som våre bedriftskunder (som eksempel dagligvarebutikker) har. Denne er ikke alltid så lang som man kanskje ville forvente. I tilfeller hvor man ønsker å «hamstre opp» litt, så anbefaler vi at man ringer til oss før man setter bestilling, og hører hva forventet holdbarhet vil være. Varer som er merket med «Best før», kan fint holde seg lenger enn hva pakken er merket med av Best før-dato. Det gjelder også kjølevarer. Så lenge smak, lukt og konsistens ikke tilsier noe annet, så kan du fint bruke varen. Varer som er merket med «Siste forbruksdag» skal ikke brukes etter endt holdbarhet.

Annet

I vårt sortiment på ca 3000 varer, ligger det ca 1500 varer tilgjengelig for salg til forbruker, da mange av våre varer er for industri- og proffmarkedet. I tillegg har en del av våre varer har noen begrensninger i h.h.t levering og betaling. Ta kontakt med oss på firmapost@oluf.no eller telefin 23 14 25 00 om du har flere spørsmål rundt dette.