Til toppen

Våre betingelser

Frakt, reklamasjon, angrerett og retur

 

Fraktalternativer og priser.

•    Handlekurv inneholder kun tørrvarer
o    Servicepakke (Posten) – Post i butikk - Leveres innen 2-4 virkedager
o    På døren (Bring) – hjemlevering mellom kl. 17.00-21.00 - Leveres innen 2-4 virkedager

•    Handlekurv inneholder kjølevarer
o    På Døren (Bring) – hjemlevering mellom kl. 17.00-21.00 - Leveres innen 2-4 virkedager
o    Ekspress over natt (Bring) – hjemlevering før kl. 16.00 - Leveres innen 2-4 virkedager


Informasjon om de ulike fraktalternativer
 

Servicepakke: Hentes på Post i butikk. Mottaker varsles per sms når pakken er underveis, samt når pakken er henteklar på Post i butikk. 

På Døren: hjemlevering mellom kl. 17.00-21.00. Mottaker varsles per sms når pakken er underveis. Sjåfør ringer 30-60 minutter før levering. Sjåføren kan sette igjen pakken på ønsket sted, med mottakers samtykke. Når pakken er utlevert går risikoen over til mottaker.


Ekspress over natt: hjemlevering før kl. 16.00. Mottaker varsles når pakken er underveis. Sjåføren kan sette igjen pakken på ønsket sted, med mottakers samtykke. Når pakken er utlevert går risikoen over til mottaker.


Fraktgrenser og priser


•    Servicepakke:
o    Ordre mellom kr 0-600,- : Fraktkostnad kr 99,-
o    Ordre over kr 600,- : Fraktfritt


•    På Døren:
o    Ordre mellom kr 0-600,- : Fraktkostnad kr 199,-
o    Ordre mellom kr 600-1200,- : Fraktkostnad kr 99,-
o    Ordre over kr 1200,-: Fraktfritt


•    Ekspress over natt:
o    Ordre mellom kr 0-600,- : Fraktkostnad kr 349,-
o    Ordre mellom kr 600-1200,- : Fraktkostnad kr 249,-
o    Ordre over kr 1200,-: Fraktkostnad kr 149,-

 

Sporing

 Dine varer blir sendt med Posten/Bring og du kan følge din forsendelse her:  Sporing av min sending

 

Viktig informasjon når kjølevarer bestilles


Etter bestilling er bekreftet, må ikke leveringstidspunkt endres, dette på grunn av at pakken inneholder kjølte ferskvarer, som har en begrenset kjølekapasitet etter pakketidspunkt.


Oluf Lorentzen kan kun gi garanti for at kjølevarene holder gitt temperatur fram til utleveringstidspunkt. Hvis sjåfør setter igjen pakke med mottakers samtykke overdras ansvaret til mottager.


Det er viktig at man forholder seg til det avtalte leveringstidspunktet. Hvis varer ikke kan leveres, grunnet at Bring ikke får kontakt med mottaker, vil pakken automatisk bli levert til nærmeste Bring/Posten hentested /Post i butikk. En automatisk melding vil komme til mottaker om at pakken er levert der. Om pakken da inneholder kjølevarer fraskriver oluf.no seg et hvert ansvar for varer merket som kjølevarer i forsendelsen.


De aller fleste kjølevarene i vårt sortiment er ikke lettbedervelige, slik at det er ingen helsefare forbundet med forhøyet temperatur på varene. Men en forhøyet temperatur kan gå ut over kvaliteten for øvrig, samt gi varen kortere holdbarhet. Varer som fersk pasta, ferdigretter, og sauser bør ikke oppbevares for lenge uten kjøling. 


Emballasje

Bærekraft og miljø og matsikkerhet er viktig for oss. Vi har derfor valg et å benytte oss av Foodmailer Eco emballasje på utsending av kjølevarer.

Her er alle delene; esken, insolasjonen og kjøleelementene papirbasert. Eskene er sertifisert klimanøytrale og FSC merket.      

Eskene sorteres som papp/papiravfall, mens kjøleelementene sorteres som restavfall.


Reklamasjon


Hvis du mottar produkter med som har mangler, transportskade eller annen type kvalitetsavvik, skal Oluf Lorentzen kontaktes innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Fristen for å reklamere vil aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt mangelen ble oppdaget, og må senest skje innen 2 år etter at kunden mottok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dersom kunden ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Husk at matvarer ofte vil ha enn annen forventet holdbarhet enn andre varer. Selv om reklamasjonsfristene er overholdt, så må det fortsatt foreligge en mangel ved matvaren på kjøpstidspunktet for at vilkårene for reklamasjon skal være oppfylt. For eksempel kan man ikke forvente at ost og kjøttvarer skal ha holdbarhet i to måneder. Og dersom matvaren har en spesifikk holdbarhetsdato som du har blitt opplyst om, kan du heller ikke reklamere på varen etter utløpet av denne datoen.

Angrerett


Du har rett til å angre på kjøpet innen 14 dager fra du mottok varene, forutsatt at emballasjen er ubrutt og at varene kan selges videre etter retur.
Merk at det er spesielle bestemmelser i Angrerettloven knyttet til varer som forringes, eller raskt går ut på dato, som for eksempel enkelte mat- og drikkevarer, hvor den generelle angrefristen ikke gjelder.

For å benytte seg av angreretten, må du varsle Oluf Lorentzen. Du kan bruke angrerettskjema vedlagt bekreftelsesepost, men det er ikke obligatorisk.
Retur av varene må skje uten unødig opphold og senest 14 dager etter den dag at du underrettet om at du ville gå fra avtalen.
Tilbakebetaling skjer snarest eller maks 14 kalenderdager etter mottatt retur.

Oluf Lorentzen kan holde tilbake tilbakebetalingen til varene er returnert, eller til kunden har lagt frem dokumentasjon om at varene er sendt tilbake.

Kunden må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene.

Se også vårt angrerettskjema.

Grunnlag for betingelser;

Oluf Lorentzen as tar forbehold om feil som måtte fremkomme i teksten

 

Angrerettskjema
Last ned